طراحی کارت ویزیت : در ابتدا برای طراحی کارت ویزیت لازم است بدانیم که ماهیت وجودی کارت ویزیت برای چیست؟ یا به عبارت ساده تر چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم و برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد؟!

کارت ویزیت از مهمترین عضوهای ست اداری محسوب می‌شود و بعد از لوگوی شرکت دومین معرف برای هر فرد و یا شرکتی است، پس طراحی کارت ویزیت زیبا و خلاقانه در کنار چاپ کارت ویزیت مناسب با زمینه فعالیت شرکت از مواردی است که باید به آن اهمیت داد.

یک طراحی کارت ‌ویزیت جذاب، هر فردی را ترغیب به نگهداشتن آن می‌دارد، اما کارت ویزیتی که طراحی خسته‌کننده و غیر‌حرفه‌ای دارد، عملا به‌راحتی دور انداخته می‌شود. لذا چاپ کارت ویزیت نیز از عوامل موثر در جذابیت آن است.

طراحی کارت ویزیت

یک کارت ویزیت مناسب دارای فضاهای مثبت و منفی متعادلی است و بهتر است از تصاویر شلوغ و پرکار در طراحی کارت ویزیت استفاده نشود. کارت ویزیت مانند لباسی که هر فردی می پوشد بیانگر هویت اوست و در ضمن این که باید نوع فعالیت فرد یا شرکت را برساند، باید چشم‌نواز هم باشد و از سادگی و وقار در طراحی برخوردار باشد.

هدف از طراحی و چاپ کارت ویزیت آن است که مشتریانی که با خدمات و محصولات شما آشنا هستند، اطلاعات و راه های ارتباطی با شما را داشته باشند. یا به عبارتی دیگر توضیحات و خدمات کار شما باید در مواردی مثل بروشور و تراکت داده شود نه کارت ویزیت!

در طراحی کارت ویزیت باید اطلاعاتی همچون نام برند، شماره تماس، آدرس، شبکه های اجتماعی، آدرس سایت، لوگو و مواردی مثل این ها استفاده شود که گاهی اوثات به طور اشتباه مشتریان عزیز توضیحات کار خودشان را در کارت ویزیت می آورندو باعث شلوغی بیش از حد در طراحی کارت ویزیت می شود که این شلوغی باعث به وجود آمدن سردرگمی یا گیج شدن مخاطب و ناموزون بودن طراحی کارت ویزیت می شود.

بنابراین کارت ویزیت برای معرفی خدمات نیست، بلکه برای معرفی شماره ها و مشخصات کسب و کار شماست.

طراحی کارت ویزیت

طراحی اصولی یک کارت ویزیت :

تطابق رنگ کارت ویزیت با لوگو : 

در صورت وجود لوگو در کارت ویزیت سعی کنید بتوانید از رنگ های موجود در لوگو برای طراحی بخش های دیگر کارت استفاده کنید و تا جایی که می شود از رنگ های دیگری در کارت استفاده نشود. چون تعدد و گوناگونی رنگ در کار باعث سبک شدن کار از نظر طراحی و همچنین بعد از چاپ کارت ویزیت خروجی کار، یک کار ناموزون از نظر رنگبندی خواهد بود.

اگر خواستید رنگ هایی به غیر از رنگ های موجود در لوگو به طراحی کارت ویزیت اضافه کنید باید حتما از نظر هارمونی رنگ اضافه شده با رنگ های قبلی تطابق داشته باشد. به عنوان مثال اگر لوگویی دارید که ترکیب رنگی آن مشکی-زرد می باشد، رنگ سوم باید یا طوسی و یا قهوه ای و یا سبز باشد تا با رنگ های قبلی هماهنگی نسبی داشته باشد. اما اگر به یکباره رنگ آبی در کار بیاید باعث ناموزون شدن رنگ در خروجی کار خواهد شد.

چاپ کارت ویزیت

جانمایی عناصر موجود در کار :

بر اثر تجربه طراح بدست خواهد آمد که جانمایی لوگو در کارت و یا عکسی که در کارت ویزیت است کجا باشد. به عنوان مثال اگر جانمایی لوگو در کار بصورت ماسب انجام نشود از نظر طراحی، لطمه به طراحی کارت ویزیت خواهد زد. مثلا برای شغل خاص آدرس اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر این آدرس در بین موارد دیگر جانمایی شود طبیعتا آن هدفی که صاحب کسب و کار از چاپ کارت ویزیت خود داشته محقق نمی شود.

توجه داشته باشید که رعایت کلیه موارد بالا باعث خواهد تا بعد از چاپ کارت ویزیت از خروجی کار رضایت کامل داشته باشید

 

برای مشاوره و ثبت سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت از طریق شماره های تماس و پیج اینستاگرام ما درارتباط باشید

09056550189 – 09375354752

farshad._.Rk@

امتیاز کل
برای ثبت امتیاز کلیک کنید
[مجموع: 4 درصد: 5]